Na úvod by sme si mali povedať tie najpodstatnejšie tipy ktoré sú skoro nevyhnutné aby na pracovnom pohovore aspoň nejako vynikli. Základnou vecou je asi prísť čo najviac formálne a elegantne oblečený. Vy budete možno ten, ktorý bude v budúcnosti prezentovať svoju firmu, preto sa treba na to pripraviť a ukázať svojmu zamestnávateľovi že viete prezentovať firmu na úrovni. Ako sa hovorí najdôležitejší je prvý dojem, preto sa snažte vyberať zo svojho šatníka oblečenie o ktorom si myslíte že by mohlo zaujať vášho zamestnávateľa a tým pádom by ste si spravili úspešný prvý dojem.
Ďalšou radou ako uspieť na pohovore je byť sebavedomí a nebyť nervózny. Samozrejme u niekoho to nie je najľahšie ale musíte svojím sebavedomím zaujať čo najviac aby z vás vyžarovala disciplína a skúsenosti. Váš zamestnávateľ sa vás nebude snažiť „potopiť“ bude sa len snažiť získať čo najviac informácií o vás a nespravíte na neho dobrý dojem ak budete mať v sebe nervozitu alebo trému. Snažte sa mu ukazovať prevažne vaše plusy ako mínusy, a dokážte mu, akým veľkým prínosom by ste boli pre jeho firmu.
Treťou radou by nebola ani tak formálna rada týkajúca sa priamo kontaktu so zamestnávateľom. Ide o to že ak chcete byť zaujímavý ešte pred príhovorom mali by ste najprv zaujať svojim životopisom. Nemyslite si, že čím viac toho tam napíšete tým lepšie. To určite nie je a nikdy nebola pravda. Ak si ešte pred pohovormi zamestnávateľ listuje životopisy svojich potencionálnych budúcich zamestnancov. Prečíta si jednu maximálne dve strany. Práve takéto maximálne dlhé by mali byť vaše životopisy. Snažte sa zhrnúť všetky vaše zručnosti a skúsenosti na jednu maximálne dve strany a nepíšte do životopisu zbytočnosti, ktoré by váš životopis zbytočne predlžovali a tým sa stali nezaujímavými pre vášho potencionálneho zamestnávateľa.