Množstvo návštevníkov nie len zahraničných, ale aj domácich, ktorí sa rozhodnú využiť ubytovacie zariadenie na Slovensku, nie sú spokojní so službami, ktoré sú im poskytované a častokrát neodpovedajú výške ceny, ktorú návštevníci zaplatili. Prečo je teda kvalita slovenských ubytovacích zariadení nižšia v porovnaní s mnohými inými krajinami?
Nízke mzdy v službách
Mzda je pre mnohých zamestnancov hlavná motivácia k práci. Avšak platy pracovníkov v službách sa dlhodobo pohybujú pod celoštátnym priemerom. To spôsobuje, že množstvo zamestnancov v ubytovacích zariadeniach je vo svojej práci nespokojných, čo sa odráža aj na ich správaní voči návštevníkom.
Nekvalifikovaní zamestnanci
Značná časť majiteľov ubytovacích zaradení sa snaží ušetriť náklady kde sa len dá, avšak zväčša šetria na nesprávaných miestach. Tak je to aj v prípade nulovej snahy zvyšovať kvalifikáciu svojich zamestnancov. V dnešnej dobe je zavádzanie nových trendov a inovácií dôležitým nástrojom, ako sa odlíšiť od konkurencie a vyniknúť nad ostatnými. Preto by mali majitelia využiť možnosti a školiť svojich zamestnancov, pretože najmä od nich závisí celkový imidž a reputácia podniku.
Neekologické zmýšľanie
Aj v oblasti ubytovacích služieb je potrebné myslieť ekologicky. Či už ide o triedenie odpadu, obmedzenie používania plastov, šetrenie vodou prípadne elektrickou energiou formou svetiel na fotobunku. Len minimum ubytovacích zariadení na Slovensku myslí na životné prostredie. Pritom stále viac ľudí sa zaujíma a vyhľadáva práve zariadenia, ktoré prijímajú ekologické opatrenia a snažia sa znižovať ich negatívny dopad na prírodu.
Poskytovanie ubytovacích služieb ,,na čierno“
Poskytovanie ubytovacích služieb tzv. na čierno spôsobuje, že takéto zariadenia nepodliehajú žiadnej kontrole. Častokrát nespĺňajú ani základné hygienické štandardy, čo sa samozrejme negatívne odráža na ich kvalite. Nehovoriac o tom, že majiteľom týchto zariadení hrozí nemalá pokuta.
Samozrejme nemôžeme hádzať všetkých do jedného vreca. Na Slovensku sa nájde množstvo ubytovacích zariadení, ktoré sa snažia svoje služby neustále zlepšovať a napredovať. Podporujú rozvoj svojich zamestnancov a dbajú o ochranu životného prostredia, čím v očiach potenciálnych návštevníkov nepochybne stúpnu.