V súčasnosti sú vo veľkej miere zaužívané služby spojené s praktickou prepravou tovaru na dohodnuté miesto, respektíve doručenie balíčkov na konkrétnu adresu výdajných miest alebo priamo až k nám domov. Najčastejšie využívanými dopravcami na Slovensku sú napr. GLS, Geis, DPD, ale výnimku netvoria ani kuriérske služby Slovenskej pošty.
Rozšírením vzniku nových e-shopov a orientácie spoločnosti na on-line nákupy sú dnes kuriéri využívaní doslova pravidelne a každý deň, čo je takisto viditeľná zmena napr. oproti 15-20 rokom vzad, kedy táto forma „on-line nákupu a donášky až k dverám“ bola oveľa ojedinelejšia. A prakticky vieme, že každý e-shop spolupracuje so svojim preferovaným kuriérom, respektíve zákazníkovi v tomto smere častokrát ponúka hneď niekoľko prístupných možností a výber medzi niekoľkými dopravcami.
V nejednom prípade je výhodné, ak má obchod s kuriérskou službou dohodu o nižších nákladoch za pravidelnú prevádzku, čo je vlastne výhodou pre všetky zúčastnené strany.
Vznikne väčší záujem predajcu využívať konkrétneho dopravcu a následne dokáže poskytovať nižšie ceny poštovného (za dopravu). Tento krok je zasa sympatický pre potenciálnych záujemcov či kupcov, čím vzniká viac objednávok. A viac objednávok sa rovná častému využívaniu kuriérskych služieb, ktorým daný e-shop zabezpečuje kvalitnú tržbu.
Pred vyše 10-timi rokmi už bolo nakupovanie cez internet pomerne známym pojmom. Na druhej strane aj z vlastných skúseností viem, že objednávka vtedy dokázala prísť až za cca 14 dní formou klasického balíčka na pošte. Áno, kuriérsky dovoz už existoval, no bol považovaný za istý grand alebo „zbytočný luxus“. Dnes je to však úplný štandard.
- Veľkú výhodu zohráva tiež v situácii, ak si z internetu objednávate predmet väčších rozmerov a vyššej hmotnosti, napr. nábytok alebo bielu techniku, kedy vám konkrétny tovar bude privezený doslova až pred dvere. V porovnaní s osobným odberom je to značne komfortnejšie riešenie.